Tesla стрімко втрачає свої позиції в ключовому секторі електромобілів Китаю. Протягом першого тижня квітня (з 30 березня по 6 квітня) продажі американського автовиробника в регіоні були в 12,5 разів менші, ніж у його основного конкурента, китайського електростанції BYD. Ця невідповідність фактично усуває будь-яке обговорення конкуренції між цими двома брендами: Tesla більше не в авангарді і навіть не входить до трійки лідерів. У щотижневому рейтингу продажів електрифікованих транспортних засобів на китайському ринку він опинився в кінці першої десятки, поступаючись навіть відносно нещодавнім учасникам, таким як Deepal, AITO, Xiaomi, Leapmotor, Li Auto та Xpeng. Він ледве тримав перевагу над Zeekr і Denza.
Дані за перший тиждень квітня показують, що BYD продала 45 100 автомобілів на новій енергії, тоді як Tesla вдалося лише 3 600. Це найбільший розрив між двома компаніями за останній час. Важливо зазначити, що поточна статистика охоплює не лише повністю електричні транспортні засоби, але й гібриди, які активно рекламуються та виробляються китайськими компаніями, що сприяє збільшенню їхніх продажів. Примітно, що того тижня в Китаї було зареєстровано 337 000 легкових автомобілів, з яких рівно половина була електрифікована.
Незважаючи на свою світову репутацію лідера електричної революції, Tesla стикається зі значними проблемами в Китаї, де конкуренція та привабливість місцевих брендів зростають. Особливо помітна нерівномірність продажів Tesla: порівняно з останнім тижнем березня продажі впали в п'ять разів. Ці коливання можна віднести як до практики логістики компанії Ілона Маска, так і до стратегій місцевого розподілу. Однак, навіть враховуючи ці фактори, падіння надто різке, щоб пояснити його лише зміною графіка поставок.
Особливе занепокоєння викликає те, що китайський ринок електрифікованих транспортних засобів постійно розширюється. Згідно з даними, оприлюдненими того ж тижня, частка таких транспортних засобів зросла на 5% порівняно з минулим роком. Іншими словами, Tesla не просто втрачає тягу; він відстає на ринку, що швидко зростає. Це свідчить про те, що китайські споживачі все частіше вибирають місцевих виробників, які не тільки мають технологічні переваги, але часто перевершують з точки зору локалізації, функціональності та ціни.
Джерело цієї статистики зазначає, що вона більше не публікується офіційно в китайських ЗМІ через тиск з боку Китайської автомобільної асоціації. Тим не менш, вони продовжують з’являтися у відкритому доступі та використовуються для аналізу. Це ще більше підкреслює важливість відкритих джерел інформації для моніторингу справжнього стану ринку, де офіційні канали іноді можуть перебувати під впливом політичного чи комерційного тиску.
Отже, Tesla опинилася в скрутному становищі, коли її частка ринку в КНР стрімко зменшується, навіть якщо сегмент електромобілів продовжує зростати в цілому. Переоцінка своєї стратегії, переоцінка моделей продажів і потенційна локалізація виробництва можуть бути життєво важливими для компанії, щоб зберегти свої позиції в Китаї — одному з найважливіших ринків для світової індустрії електромобілів.
Источник: news.infocar.ua