Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій автомобілів з електричними силовими установками й визначили ТОП-20 марок і моделей у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових електроавто.
Динаміка ринку електричних авто
У квітні українці придбали 6,7 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це значно більше (на цілих 102,5%), ніж було у квітні минулого 2023 року, та на 5,4% більше, ніж було у попередньому місяці.
Зростання обсягів торгів автомобілями групи BEV цього разу спричинене значним стрибком кількості угод купівлі-продажу (2643 у квітні проти 1951 у березні), яке своєю чергою спричинене іншими, не ринковими факторами.
Зваживши на те, що у частині внутрішніх перепродажів близько 40% угод «віртуальні», продовжимо огляд сегмента електромобілів, опираючись на наявні офіційні дані.
Навіть попри згадані зовнішні чинники, імпортовані вживані електрокари зберегли свою перевагу за часткою (та кількістю): 50,1% ринку, кількість перших реєстрацій — 3346 шт.
На внутрішньому ринку було укладено 2643 угоди купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку 39,5%.
Новими куплено 10,4% електричних авто (695 шт.), після рекорду у лютому, коли кількість нових електромобілів перейшла за позначку в одну тисячу штук, далі щомісяця обсяги їхніх продажів поступово знижуються.
Серед загальної кількості електричних авто у квітні 99% були легковими, вантажними — 1% (66 шт.).
Парк: перші 100 тисяч!
Станом на початок травня 2024 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 102 372 шт., зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв’язку з вибракуванням та вивезенням за кордон). До цього числа включено 99 997 легкових, 2369 вантажних та 6 автобусів. Лише 3 автівки забракло для того, аби говорити про першу сотню тисяч не тільки у загальному парку, а й у сегменті легковиків на батарейній тязі — але цей привід для відкоркування пляшки ігристого вочевидь доведеться перенести на наступний місяць.
Електромобілі — внутрішній ринок
Лідерами на українському внутрішньому ринку електромобілів тривалий час залишалися три марки, зараз же можна говорити про «дві з половиною» — оскільки Volkswagen помітно відстав від своїх суперників. Зате конкуренція між Nissan, якому вдавалося утримувати першість впродовж майже 10 років завдяки найдоступнішому й тому наймасовішому електрокару Nissan Leaf-І, та Tesla, чиї електромобілі одні з кращих, а ще на них надзвичайно знизилися ціни, розгорілася не на жарт. Різниця всього у кілька автівок (п’ять, якщо точно), натякає на те, що ніхто не зможе зі 100-відсотковою впевненістю назвати лідера наступного періоду. Чому? Бо набуває популярності ІІ генерація «Ліфа», на яку теж помітно «просіли» ціни.
Натомість e-Golf від Volkswagen на жаль комплектується тяговим акумулятором порівняно невеликої ємкості, якого вистачає на 100-150 кілометрів пробігу (у вживаних авто), і відсутні «посилені» версії, які були б здатні у своєму ціновому діапазоні конкурувати з Leaf ІІ покоління, який має 40- та 60-кіловатні АКБ. І хоч «Гольф» не єдина опора у німецької марки, модельний ряд ID все ж перебуває в іншій ціновій групі, якраз на межі мас-маркету у сегменті «електро».
У ТОП-20 моделей електромобілів перше місце на внутрішньому ринку зі значним відривом від найближчих конкурентів (що доведеться спостерігати ще досить довго) займає Nissan Leaf. У квітні щодо таких уклали 577 угод купівлі-продажу.
На другій сходинці Tesla Model 3, щодо якої уклали 289 угод, на третій — Volkswagen e-Golf (185 шт.).
На четвертому місці Volkswagen ID.4, з підсумком 160 перепродажів, п’ята позиція — у Tesla Model Y, яку переоформили на нового власника 140 разів.
Найпопулярніші моделі електромобілів на внутрішньому ринку у квітні 2024 року:
Електромобілі — імпорт вживаних
У сегменті імпорту першість теж за Tesla, при чому не перший місяць — таких на першу реєстрацію було подано 940 автомобілів.
Nissan, який переважає у парку BEV, у цьому списку другий з підсумком 549 імпортованих авто.
На третій позиції Volkswagen (391 шт.), на четвертій — Hyundai (286 шт.). Замикає п’ятірку Audi за підсумком 172 електричних автомобілів.
Серед «свіжопригнаних» електромобілів першість поки зберіг Nissal Leaf (479 шт.). Проте до нього щоразу ближче стає Tesla Model 3 (387 шт.), від якої намагається не відставати Tesla Model Y (320 шт.)
На четвертій позиції Volkswagen e-Golf (247 шт.). Замикає п’ятірку доволі перспективний кросовер Hyundai Kona з підсумком 197 перших реєстрацій.
Найпопулярніші моделі вживаних імпортних електромобілів у квітні 2024 року:
Нещодавнє скасування ПДВ на електричні вантажівки наразі не надто позначилося на обсягах їхнього імпорту. У квітні таких прибуло 42 шт., менше, ніж було у березні (47 штук), але дещо більше, ніж, до прикладу, було у лютому (19 шт.) та січні (25 шт.) цього року. Проте торік (без пільг) теж фіксувалися подібні обсяги — бувало до 39 новоприбулих вантажівок на електротязі у місяць. У цьому підсегменті навряд чи найближчим часом будуть підстави говорити про якісь прориви чи, тим паче рекорди.
Електромобілі — продажі нових
Першість у списку марок нових легковиків групи BEV надалі належить Volkswagen: 157 автомобілів та частка у сегменті 22,6%. Друге місце з результатом 115 авто та 16,6% у Honda, третє у BYD зі 100 авто та часткою 14,4%.
Четверте та п’яте місця, відповідно, за Nissan (80 шт., 11,5%), та MG (44 шт., 6,3%).
Серед окремих моделей перше місце за підсумками квітня залишається за Volkswagen ID.4 (133 шт.), з впевненою кількісною перевагою над усіма іншими учасниками рейтингу. На наступному, другому місці Honda M-NV (71 шт.).
Nissan Ariya на третій позиції з підсумком 63 проданих нових авто.
Четверта сходинка у BYD Song Plus (47 шт.), замикає п’ятірку нових електромобілів Honda e:NS1, який обрали 38 покупців.
Найпопулярніші нові електромобілі у квітні 2024 року:
Источник: news.infocar.ua