Скільки коштує зарядити електрокар у березні 2025 року?

Щороку наш автопарк оновлюється новітніми моделями електромобілів, які тепер мають достатню ємність акумулятора, що позбавляє від необхідності щоденної підзарядки, на відміну від попередніх варіантів виробництва. Іншими словами, розширення парку електромобілів зменшує залежність від домашньої (або гаражної) розетки, що було вирішальним для моделей із ємністю акумулятора приблизно 20 кВт/год, достатньою для одного-двох днів подорожі.

Раніше це заважало зростанню ринку електромобілів, оскільки кількість потенційних покупців, які мали доступ до зарядної точки, була обмежена. Однак розширення громадських зарядних мереж, здатних відносно швидко заряджати електромобілі постійним струмом, відкриває нові можливості для сегмента автомобілів, що працюють від акумуляторів.

Аналітики Інституту дослідження автомобільного ринку дослідили різноманітність моделей українського електропарку і виявили, що близько 40% його учасників мають акумулятори ємністю понад 50 кВт/год, що дозволяє з упевненістю віднести їх до категорії «далекобійних» або, як мінімум, придатних для міжрегіональних поїздок.

Як щодо ціноутворення та чи реалізована очікувана економія? При зарядці електромобіля виключно на електрозарядних станціях аспект економії залишається в силі: при середньому споживанні 20 кВт/год на 100 км подолання цієї відстані обійдеться максимум у 360 грн (без змін, ніж у попередньому місяці). Найекономічніший варіант для легкового автомобіля середнього розміру з газобалонним обладнанням становитиме 450 грн (при 12 л/100 км пропан-бутанової суміші). Ця цифра все ще є відносно оптимістичною, оскільки на практиці транспортні засоби зі зрідженим газом зазвичай споживають більше пального.

Навіщо тоді використовувати загальнодоступні зарядні пристрої? Експерти Інституту досліджень автомобільного ринку зібрали дані з мобільних додатків провідних мереж зарядних станцій для електромобілів в Україні та визначили значення цін, які найчастіше повідомляються, в першу чергу зосередившись на станціях, розташованих поблизу доріг.

Тарифи можуть відрізнятися залежно від місця розташування – це необхідно перевірити через відповідні програми операторів зарядних станцій. Крім того, на деяких станціях реалізовано тариф «очікування» – коли автомобіль підключений, але не заряджається, хоча ми не будемо розглядати цей аспект. За спостереженнями спеціалістів IDA, більш високі тарифи поширені на придорожніх зарядних станціях, особливо на високошвидкісних (80…100 кВт і вище). Нижчі тарифи (іноді лише на кілька гривень дешевше) зазвичай можна знайти на зарядних станціях, розташованих на парковках різних підприємств, таких як готелі, торгові центри та ресторани.

Майте на увазі, що ця інформація є лише довідковою – це не рейтинг операторів зарядних станцій для електромобілів, а лише рекомендації для тих, хто володіє або має намір придбати електромобіль.

Порівняно з минулим місяцем ціни за кіловат-годину в різних операторів коливалися, із загальною динамікою зростання від 0,5 грн до 3,95 грн. Знижку цього разу надає лише один оператор, знизивши тариф на швидкий порт на 1 грн.

Зараз середня ціна кіловат-години через порт AC становить приблизно (округлено) 14,89 грн (+1,29 грн), а через порт DC – 17,40 грн (+0,04 грн).

Источник: news.infocar.ua

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *