Нещодавно в Україні було виявлено цікавий мотоцикл українського виробництва — «Дніпро-11». Про це повідомляє відомий колекціонер вітчизняної мототехніки Олег Омельницький. Хоча в минулі роки ця модель випускалася у великій кількіості, але невблаганний час бере свій. І сьогодні така машина у первозданному стані — велика рідкість.
На Київському мотоциклетному заводі роботу над даною моделлю, що отримала індекс КМЗ-8-155, розпочали у 1983 році. Потрібно було терміново створити машину, яка б відповідала новим, нещодавно прийнятим ГОСТам. І вже наприкінці наступного року її було запущено в серію. Відпускна вартість «Дніпро-11» була великою — 1750 рублів.
До кінця грудня виготовили першу тисячу мотоциклів. А далі справа пішла веселіше: 1985 року з конвеєра зійшло вже 80 тис. од., а потім завод вийшов на рівень 95 — 105 тис. од. на рік. У результаті до кінця десятиліття виробили близько 600 тис. машин. І саме «Дніпро-11» став двомільйонним мотоциклом заводу, з усіх випущених за його історію, починаючи з 1946 року. А сам він став довгожителем, що його виготовляли майже чверть століття.
Вже до кінця 80-х КМЗ розраховував перейти на випуск наступної, досконалішої моделі. Але розпад «союзу» порушив усі плани. Централізоване фінансування припинилося, дослідно-конструкторські роботи звелися до мінімуму.
Змінилася структура попиту. У нових економічних умовах у багатьох потенційних споживачів з’явилася можливість купувати замість мотоциклів з коляскою недорогі автомобілі, в тому числі вживані іномарки.
Не виправдалися надії і на закордонний ринок: спроби налагодити продаж у Бельгії, Нідерландах та Німеччині успіхом не увінчалися. Випуск мотоциклів катастрофічно зменшувався з кожним роком і впав до кількох сотень одиниць. Тож доля підприємства була вирішена наперед. Виробництво практично припинили вже в 2008 році, окремі дрібні партії не беруться до уваги. А у 2012 році держава продала КМЗ якійсь приватній особі. Підприємство, що приносило за найкращих часів щорічний дохід у третину мільярда доларів, віддали над-то дешево, за смішну суму в 7,5 млн «зелених».
Повернімося, однак, до мотоцикла-реліквії. Представлений екземпляр «Дніпро-11» було випущено 1989 року. Він має невеликий пробіг і непогано зберігся, включаючи якісне заводське фарбування. Цікаво, шо воно має модний тоді, темно-синій колір, хоча в ті роки моделі КМЗ здебільшого були чорними.
На машині стоїть двоциліндровий верхнеклапанник робочим об’ємом 649 см куб. та потужністю 32 к.с. Коробка передач — чотириступенева, є й задній хід. Суха маса машини з коляскою складає 325 кг. Загальна вантажопідйомність — 260 кг. Максимальна швидкість — 100 км/год.
Источник: news.infocar.ua