На 42 відсотка побільшало випадків правопорушень з боку «самокатників»

У 2024 році було зареєстровано 71 судову справу, в яких згадуються електросамокати, згідно з даними пошуковика судового реєстру «Бабуся». За рік кількість таких справ зросла на 42%. Вже цього року судовий реєстр містить не менше 17 подібних справ. Зазвичай за такі порушення накладають штрафи в межах від 340 до 34 тисяч грн, а іноді також позбавляють водійських прав. Найбільший штраф був призначений чоловіку, який кермував електросамокатом у стані алкогольного сп’яніння в Одесі.

Як правило, водії самокатів зазвичай фігурують у справах про адміністративні правопорушення. Наприклад, цього року зареєстровано 13 адміністративних справ та 4 кримінальні. Для порівняння, у минулому році було 64 адміністративні справи та 7 кримінальних.

Найбільший штраф за водіння в нетверезому стані отримав водій електросамокату в Одесі в червні 2024 року. Стало відомо, що чоловік не мав водійського посвідчення і не вперше їхав на самокаті в нетверезому стані. Суд наклав на нього штраф у розмірі 34 тисячі грн, а також зобов’язав його сплатити судовий збір. Слід зазначити, що якщо б обвинувачений мав водійські документи, його б позбавили прав за таке порушення.

За останні два роки ще 17 осіб отримали штраф у розмірі 17 тисяч грн. З них 15 кермували самокатом у стані алкогольного сп’яніння, а двоє — в наркотичному. Трьом особам заборонено керувати транспортними засобами протягом року.

З 2023 року всі електросамокати (моноколеса, сігвеї тощо) визнані транспортними засобами, що дозволяє поліції та судам притягати водіїв електросамокатів до адміністративної відповідальності на рівні з водіями автомобілів. Однак досі немає окремих правил та відповідальності для водіїв електросамокатів. Цю ситуацію могли б вирішити законопроєкти 3023 від 2020 року та 10441 від 2024 року, які вже тривалий час перебувають на розгляді у ВРУ, зазначає Микола Полюхович, член ради ГО «U-Cycle (Асоціація велосипедистів Києва)» з безпеки руху.

«Водіям електросамокатів заборонено рухатися по тротуарах, і для них наразі не передбачено використання велоінфраструктури, яку можуть використовувати лише велосипедисти, що може бути доцільним через схожість їх характеристик. Тож водії самокатів повинні рухатися виключно проїзною частиною, дотримуючись правил дорожнього руху на загальних підставах, за порушення яких їх і притягують до відповідальності — адже транспортний засіб, обладнаний електродвигуном, є джерелом підвищеної небезпеки для інших учасників дорожнього руху. Беручи до уваги майже вільний доступ до управління електросамокатами, а також зростаючу статистику притягнення до відповідальності поліцією та судами таких водіїв, це питання потребує законодавчого врегулювання», — коментує Микола Полюхович.

Источник: news.infocar.ua

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *