Вживані електрокари: огляд ринку за вересень 2025 року.

У даній публікації буде досліджено два споріднених аспекти, що стосуються уживаних легкових електрокарів — імпорт (первинні реєстрації, індикатор оновлення автомобільного парку), і внутрішні перепродажі («вторичка», індекс обігу таких автомобілів усередині країни). Розпочнемо з перших реєстрацій «новопригнаних» автомобілів.

Електромобілі — імпорт

Доля «щойно завезених» автомобілів серед усіх електрокарів на ринку за результатами вересня 2025 року дорівнювала 53,4%, тобто більше половини, і, відповідно, вище, ніж два інші сегменти разом узяті — продажі нових і внутрішні перепродажі вживаних електрокарів.

Загалом упродовж минулого місяця український автопарк збільшився на 6473 легкових автомобілі групи BEV (Battery Electric Vehicle) з пробігом.

Вересень на ринку уживаних автомобілів, які поповнили український автопарк, показав стабільне домінування звичних лідерів імпорту, однак уже з виразним наголосом на преміумсегмент. Tesla безумовно лідирує, займаючи першу позицію в рейтингу марок (1909 од.) і моделей. На дві моделі — Model Y (882 од.) і Model 3 (698 од.) — припадає майже весь імпорт американського бренду. Ця пара моделей стала основною рушійною силою збільшення автопарку уживаними автомобілями. У ТОП-10 моделей також є Model S (229 од.), підтверджуючи, що покупці вибирають уже не лише масові, а й флагманські моделі.

За спиною лідера спостерігається знайома картина. Масовий сегмент представлений трьома незмінними фаворитами. Nissan (685 од.) та його легендарний Leaf (627 од.) знову підтверджують свою позицію як найдоступніші та найпопулярніші щойно привезені автомобілі для масового споживача. KIA (620 од.) з моделлю Niro (411 од.) і Hyundai (555 од.) з кросовером Kona (299 од.) демонструють стабільний попит на якісні, але сучасніші автомобілі. Сюди ж можна віднести Renault ZOE (299 од.) і Volkswagen e-Golf (227 од.), які залишаються затребуваними завдяки своїй компактності й простоті.

Особливої уваги заслуговує преміальний квартет у другій половині рейтингу марок: Audi (342 од.), Mercedes-Benz (207 од.), BMW (196 од.) і Chevrolet (233 од.). Ці марки забезпечують значний обсяг імпорту, пропонуючи уживані автомобілі з високою залишковою вартістю. У ТОП-10 моделей цей сегмент представлений кросовером Audi e-tron (165 од.) і вже згаданими моделями Tesla.

Загальна тенденція вересня зрозуміла: ринок уживаних автомобілів поділений між беззаперечним лідерством Tesla в преміумсегменті та стійким попитом на доступні азійські та європейські моделі, які традиційно ввозяться з країн Америки та Європи.

Середній вік електричних легковиків, які прибували до нас минулого місяця, становив 4,7 року — найменший показник з усіх сегментів нашого ринку уживаних автомобілів.

Електромобілі — внутрішній ринок

За результатами вересня 2025 року частка внутрішніх перепродажів у сегменті легкових електрокарів дорівнювала 29,3%, а загальна кількість легкових автомобілів групи BEV, які стали об’єктами угод купівлі-продажу на внутрішньому ринку, становить 3552 од.

Аналіз внутрішнього ринку перепродажу уживаних автомобілів на чистій електричній тязі у вересні показує, що лідерство і стабільність є основними цінностями для власників. Tesla очолює рейтинг марок (948 од.) завдяки високій ліквідності та сталому попиту. Седан Model 3 (418 од.) виявився найпопулярнішим з сімейства для внутрішніх перепродажів, а Model Y (303 од.) і Model S (170 од.) також забезпечили значний обсяг угод. Це підтверджує, що американський бренд має найвищу ліквідність і найактивніше «перетікає» між українськими власниками.

У масовому сегменті Nissan (627 од.) і його незмінний Leaf (598 од.) залишаються абсолютними лідерами внутрішніх перепродажів. Цей автомобіль, найімовірніше, виступає як «перший крок» у світ автомобілів на електричній тязі, який найчастіше змінює власників.

У середині рейтингу ключові позиції займають надійні європейські та корейські бренди. Volkswagen (463 од.) закріпився завдяки моделі e-Golf (266 од.), яка залишається популярною у внутрішньому обігу через свою простоту. У ТОП-10 моделей також є кросовер Volkswagen ID.4 (112 од.), що свідчить про початок активного обміну новішими моделями, імпортованими раніше. Renault (150 од.) з моделлю ZOE (130 од.) і Chevrolet (135 од.) з Bolt EV (128 од.) показують стабільний, хоча й помірний, попит.

Преміальний сегмент має значну активність: Audi (140 од.), BMW (115 од.) і Mercedes-Benz (104 од.) впевнено входять до ТОП-10 марок за кількістю перепродажів. Це вказує, що власники дорогих автомобілів на електричній тязі активно оновлюють свій автопарк або ж ці автомобілі швидко знаходять нових шанувальників на внутрішньому ринку, підтримуючи високу інвестиційну привабливість. У модельному рейтингу Audi e-tron (81 од.) підтверджує цей тренд.

Загалом, внутрішній ринок перепродажу демонструє високу ліквідність Tesla і Nissan, а також зростаючу активність в обміні новішими та преміальними автомобілями, які вже освоїлися в Україні.

На завершення додамо, що сегмент електрокарів залишається наймолодшим і на вторинному ринку — середній вік перепроданих минулого місяця автомобілів становив 6 років. Це значно менше загального показника ринку уживаних автомобілів, який зараз становить близько 16 років.

Источник: news.infocar.ua

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *