В Америці реалізували небувалий обсяг електричних авто.

У 2025 році в США обсяг реалізації електричних транспортних засобів встановив абсолютний рекорд, подолавши позначку в 1 мільйон проданих одиниць усього за дев’ять місяців. За відомостями аналітичної фірми Motor Intelligence, у третьому кварталі поточного року американські споживачі придбали більше ніж 438 тисяч електрокарів, що зумовило безпрецедентну ринкову долю на рівні 10,5%. Це значне збільшення у порівнянні з 7,4% у другому кварталі та 7,6% у першому.

Подібний прогрес пов’язують зі стрімким зростанням зацікавленості напередодні припинення дії федеральних заохочень на придбання електромобілів, які дозволяли клієнтам зекономити до 7500 доларів на кожному автомобілі. Програма заохочень завершилася у вересні після прийняття адміністрацією Дональда Трампа закону «One Big Beautiful Bill Act».

Лідером на ринку залишається Tesla, яка утримує першу позицію з часткою 43,1%. Хоча це значення нижче, ніж 49% наприкінці минулого року, компанія Ілона Маска все ще значно переважає конкурентів. Зменшення частки пояснюється активною появою на ринку нових моделей від інших автовиробників, які посилюють свою присутність у секторі електротранспорту. General Motors (GM), у свою чергу, продемонструвала значний підйом. Ринкова частка американського гіганта зросла з 8,7% на початку року до 13,8% наприкінці третього кварталу, що надало їй можливість обійти Hyundai Motor (включно з KIA), у якої 8,6% ринку. GM зараз пропонує найбільшу різноманітність електричних моделей серед усіх виробників у США, і саме ця велика лінійка посприяла компанії суттєво збільшити її клієнтську базу.

За даними Motor Intelligence, GM збула 144 668 електромобілів до кінця вересня, що становить приблизно 6,8% від усіх реалізацій концерну на внутрішньому ринку. Президент GM у Північній Америці Дункан Олдред заявив, що компанія перебуває у «найсильнішій позиції на ринку США за всю історію», маючи одночасно потужний модельний ряд як автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння, так і цілком електричних машин. За його словами, GM показує стабільно високу маржу, незначні стимули для споживачів та регульований рівень запасів на складах.

Після Tesla, GM та Hyundai у списку слідує Ford Motor з часткою 6,6%, далі розташувалися Volkswagen (5,4%), Honda Motor (4,6%) та BMW (3,6%). Разом із тим стартапи Rivian Automotive і Lucid Group, попри поступове збільшення продажів, залишаються нішевими учасниками з незначною ринковою часткою. Доля Rivian становить близько 3%, тоді як Lucid поки що не досягає й 1%.

В цілому, 2025 рік став визначальним для ринку електромобілів у США. Ще у 2024-му обсяги реалізації електрокарів становили приблизно 1,3 мільйона одиниць із ринковою часткою близько 8%, тоді як цього року зацікавленість у «зелених» технологіях вийшла на новий рівень. Однак аналітики застерігають, що припинення дії федеральних податкових пільг може викликати явище «буму і спаду». Деякі експерти передбачають, що після рекордного підйому восени частка електромобілів може тимчасово зменшитися з теперішніх 10-12% до орієнтовно 5%, перед тим як ринок стабілізується.

Гендиректор Ford Джим Фарлі у своєму коментарі зауважив, що не здивується, якщо після припинення дії заохочень обсяги реалізації електромобілів дійсно зменшаться вдвічі. Проте він вважає, що це падіння буде нетривалим, оскільки споживачі все більше звикають до електротранспорту, а виробники активно розширюють зарядну інфраструктуру та пропонують доступніші моделі.

У глобальному масштабі США все ще поступаються Китаю та Європі за рівнем переходу на електромобілі. Згідно з даними Міжнародного енергетичного агентства (IEA), Китай минулого року залишався безперечним лідером, продавши 6,4 мільйона електрокарів (без врахування гібридів), тоді як у Європі реалізували 2,2 мільйона таких авто. У США цей показник був меншим, проте цьогорічна динаміка вказує на швидке скорочення відставання.

Источник: news.infocar.ua

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *