«Пригон» є основою електромобільного сектору в Україні. Цей термін, добре відомий серед водіїв, стосується імпорту вживаних автомобілів, навіть у випадках, коли транспортний засіб технічно не «керується», а натомість доставляється морем або перевозиться через автоперевізник.
Ось статистичні дані, які підтверджують це: частка «свіжих» автомобілів серед усіх електромобілів на ринку за перший квартал 2025 року склала 56,6%, тобто більше половини, і, відповідно, випередила два інших підсегменти – продажі нових електромобілів і внутрішні перепродажі вживаних електромобілів.
Загалом за перші три місяці поточного року український автопарк прийняв 11 705 легкових автомобілів з пробігом на акумуляторних електричних автомобілях (BEV).
Тенденції в цьому сегменті автомобільного ринку такі: зростання на 21,9% порівняно з показниками 2024 року в тому ж першому кварталі.
Нагадаємо, 2025 рік є останнім, протягом якого діють пільги з розмитнення електромобілів. Ми очікуємо збільшення обсягів імпорту в цьому році, також є ймовірність того, що за цими автомобілями виникнуть черги і ціни можуть зрости. Тому бажано робити покупки зараз, до повного прояву вищезгаданих ситуацій.
Які електромобілі найчастіше замовляли та, відповідно, «завозили» з-за кордону минулого року? Тут яскраво проявилися вподобання українських водіїв: майже третина віддала перевагу Tesla. Нині Nissan зберігає свої позиції завдяки двом поколінням Leaf і оптимістично дивиться на успіх кросовера Ariya; однак у категорії e-SUV конкуренція є значно гострішою, ніж під час першого запуску Leaf першого покоління в сегменті компактних хетчбеків, де він зіткнувся з незначною конкуренцією. Третє місце посідає Hyundai, який увійшов до числа брендів з часткою ринку, що перевищує 10%, завдяки зростанню попиту на Ioniq і Kona.
Серед окремих моделей, які найчастіше поповнювали український автопарк, лідирує Nissan Leaf, який минулого року час від часу помінявся місцями з Tesla Model 3. У свій час Model Y також продемонструвала потенціал очолити цей список, і цього разу американський кросовер наблизився до досягнення цієї мети надзвичайно близько – йому не вистачило лише кількох автомобілів. Цілком можливо, що в наступні періоди дві моделі, побудовані на спільній платформі, будуть домінувати в імпортних рейтингах, незалежно від дій Ілона Маска.
Середній вік електромобілів, які надійшли до нашої країни минулого року, склав 5,2 року, що є найнижчим показником серед усіх сегментів ринку вживаних автомобілів.
Источник: news.infocar.ua