KIA знайшла спосіб подовжити термін служби батарей електрокарів

KIA стала першим у світі автовиробником, котрий публічно випробував технологію «паспорта батареї» на рівні окремих елементів. Фірма задіяла спеціально переобладнаний електромобіль KIA EV3, щоб протестувати новітню систему моніторингу стану кожного окремого акумуляторного осередку. Цей захід, згідно з планом інженерів KIA, має прокласти шлях до створення більш довговічних і, разом з тим, доступних акумуляторів для електрокарів, що може значно трансформувати всю галузь електротранспорту.

Паспорти батарей не є абсолютно новою ідеєю: подібні розробки тривають вже кілька років, а серед фірм, котрі активно працюють у даному напрямку, — Tesla, Volvo, Audi та інші. Втім, KIA стала першою, хто представив випробування на загальний огляд, продемонструвавши роботу системи не в лабораторних умовах, а на реальному серійному автомобілі.

Нова технологія базується на рішенні британської фірми Dukosi, котра розробила систему спостереження за акумуляторними елементами в режимі реального часу. Завдяки цьому KIA отримала можливість збирати та аналізувати відомості про кожен елемент батареї — її температуру, вольтаж, рівень заряду, історію навантажень — і автоматично завантажувати ці дані до цифрового паспорта батареї. Згодом власник автомобіля може мати доступ до найсвіжішої інформації напряму через інформаційно-розважальну систему авто.

Система оновлюється автоматично після технічного обслуговування або ремонту, що гарантує точність і відкритість даних протягом усього життєвого циклу батареї. KIA пояснює, що це дозволяє водіям швидше ідентифікувати можливі поломки, а сервісним центрам — здійснювати точковий ремонт. Наприклад, заміна окремих пошкоджених елементів замість усього модуля відтепер стане технічно можливою, що істотно скоротить витрати й час на обслуговування.

Окрім того, KIA підкреслює, що детальний нагляд за кожним елементом батареї надасть змогу продовжити її термін служби та збільшити енергоефективність. У майбутньому це може призвести до зменшення сукупної вартості володіння електромобілем і зробити електротранспорт більш доступним для більшої аудиторії.

Відповідно до офіційного пресрелізу фірми, тестування технології проводиться у взаємодії з партнерами по всьому ланцюгу постачання акумуляторів — від виробників сировини до компаній, що займаються переробкою батарей. У KIA наголошують, що створення «паспорта акумулятора» на клітинному рівні не тільки поліпшить ефективність технічного обслуговування, але і підвищить рівень безпеки, оскільки система може виявляти перегрів чи деградацію ще до виникнення критичних несправностей.

Слід нагадати, що концепція паспорта акумулятора набуває поширення серед провідних виробників. Так, Volvo ще минулого року анонсувала про запуск першого у світі паспорта акумулятора для моделі EX90, котрий має з’явитися у 2027 році. Він розроблений за допомогою британського стартапу Circulor, що застосовує технологію блокчейн для відстеження складу батареї, походження сировини та вуглецевого сліду під час виготовлення.

KIA ж робить наступний крок, переходячи від модульного до клітинного рівня контролю. Це дає можливість фіксувати дані з неперевершеною точністю та надавати власнику електромобіля повну прозорість щодо стану батареї.

Фірма має намір офіційно запустити сервіс паспортів акумуляторів для всіх електричних (EV) і гібридних (HEV) моделей KIA, котрі продаватимуться в Європі, до лютого 2027 року. У фірмі повідомили, що нова система встановить «новий галузевий еталон прозорості, безпеки та довговічності батарей», а сам проєкт стане частиною стратегії KIA з розвитку екологічних технологій і зміцнення довіри до електромобільного сектору.

Источник: news.infocar.ua

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *