Електромобілі в Україні руйнують дороги і не окуповують це

Який вплив мають електромобілі на українські дороги, якщо такий є, і чи повинні їхні власники нести за це відповідальність? Дізнайтеся більше у колонці Вадима Ігнатова, заступника голови правління Української асоціації учасників ринку електромобілів.

Як повідомляє Державний центр Міністерства внутрішніх справ, наразі загальна кількість зареєстрованих легкових транспортних засобів усіх типів в Україні становить близько 10 мільйонів. Для порівняння, кількість зареєстрованих легкових електромобілів станом на липень 2025 року сягнула приблизно 170 000. Це означає, що електромобілі становлять лише 1,7% від загальної кількості.

Ця цифра блідне порівняно з 20%, які спостерігаються в таких країнах, як Норвегія чи Швеція, де стимули для електромобілів поступово зменшуються. Таким чином, перш ніж розглядати скорочення пільг для електромобілів, їх кількість має бути збільшена щонайменше вдесятеро.

Тим часом, ця обмежена кількість електромобілів призвела до зменшення споживання палива майже на 5 мільярдів гривень лише за перший квартал 2025 року.

З цієї загальної суми значна частина, 60%, була переведена за кордон на оплату палива, що постійно виснажує ресурси з української економіки, одночасно збагачуючи іноземні нафтові корпорації та погіршуючи платіжний баланс країни, особливо в часи, коли економічна стабільність є критично важливою.

Критики електромобілів часто стверджують, що вони не сприяють витратам на утримання доріг, але цей аргумент принципово хибний. Дозвольте мені уточнити:

  • По-перше, мінімальна присутність електромобілів має незначний вплив на дорожні умови, навіть менший, ніж сезонні коливання загальної кількості транспортних засобів. Просте підвищення цін на пальне на заправках може зменшити кількість автомобілів на дорогах на 5-7%.
  • По-друге, акцизний податок, що входить до ціни пального на автозаправних станціях і сплачується всіма власниками транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння, по суті є екологічним податком, спрямованим на зменшення забруднення, спричиненого цими транспортними засобами.

У розвинених країнах транспортний податок стягується для компенсації витрат, пов'язаних з утриманням та ремонтом доріг, що логічно визначається вагою та розміром транспортних засобів, незалежно від типу їхнього двигуна.

Однак в Україні такого податку немає; натомість кошти на утримання доріг нецільово виділяються з екологічного податку на пальне.

Источник: news.infocar.ua

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *