Електрокари: Топ нових моделей за вересень 2025-го

Український автопарк з початку 2025 року поповнився 11 239 новими легковими електрокарами, зокрема впродовж вересня первинну реєстрацію пройшли 2088 нових легкових машин групи BEV, що є новим найвищим показником для нашого ринку.

Минулого місяця український ринок нових електромобілів не просто засвідчив перехід у бік китайських марок, а надіслав чіткий меседж про те, що іншим тут буде важко утвердитися. BYD стабільно зберігає безумовне лідерство, істотно обганяючи найближчих конкурентів. Важливо зазначити, що до сукупної статистики BYD ми враховуємо обсяги постачання люксового суббренду Fangchengbao (FCB), що підтверджує розмах технологічної експансії концерну.

На другій позиції утвердився Volkswagen, де цього разу 77% автівок були зроблені в Європі, а 33% у Китаї. Третю сходинку займає Zeekr (преміум марка Geely), що вже впевнено конкурує з класичними виробниками завдяки своїм високотехнологічним моделям.

Особливу увагу привертає велика активність Honda, де 100% автомобілів прибули з Китаю — 163 були виробами СП GAC-Honda, 16 — Dongfeng Honda. Також варто відзначити успішне закріплення у Топ-10 нового гравця — Denza (об’єднане підприємство BYD і Mercedes-Benz), що додатково показує посилення позицій китайського гіганта у преміум-сегменті.

Серед європейських преміальних брендів, найкращий результат показує Audi. Однак — і тут не обійшлося без «але» — 93% машин, про які раніше говорили що вони винятково з Інгольштадту, тепер приїхали з Китаю, СП FAV-VW/Audi та SAIC-VW/Audi, і тільки 7 автівок мали європейське походження. Було б наївно вважати, що й електричні Mercedes-Benz тепер «суто німецькі», бо статистика говорить, що 16 машин були виробами Китайського Beijing-Benz, і тільки 3 прибули з європейських заводів. Дещо інша пропорція у BMW: тут майже 50/50: 27 авто з Китаю, з паспортом від BMW Brilliance Automotive, 26 автівок з Німеччини.

Про марку VD — це серія спеціалізованих легкових автомобілів, куплених двома партіями, з VIN-кодами, котрі закріплені за українським автоскладальним підприємством.

Найбільш вражаючим дебютом стала поява у рейтингу Xiaomi. Вихід цього технологічного гіганта на авторинок є чітким знаком зміни епох: змагання переміщується в область цифрових екосистем.

І тут доречно згадати про Tesla, саме тому, що найпопулярніша марка вторинного ринку не потрапила до списків нових. Незважаючи на очевидний, статистично підтверджений потенціал українського авторинку, у нас досі відсутнє офіційне представництво цього американського виробника. Хоча, цей факт зовсім не заважає BYD, про що далі.

Аналіз вересневої статистики на рівні моделей демонструє безпрецедентну концентрацію попиту на кросоверах, здебільшого китайського виробництва, а також підтверджує значний вплив паралельного імпорту.

Лідерство захопив Volkswagen ID.Unyx. Цей результат показовий: модель, офіційно призначена тільки для китайського ринку, очолила український рейтинг. Це прямий доказ того, що дієвість паралельного імпорту та цінова привабливість китайських версій VW є ключовими факторами зростання.

Справжнім «левовим прайдом» у рейтингу виступив BYD, представлений відразу п’ятьма моделями, що свідчить про гнучкість і величезну номенклатуру пропозиції концерну. Його бестселер BYD Song Plus зайняв другу позицію, а присутність моделі BYD Leopard 3 від суббренду Fangchengbao (FCB) підкреслює активне освоєння преміальних сегментів. BYD Sea Lion 07 та Sea Lion 05 наполегливо освоюють сегмент D-SUV, тоді як BYD Yuan UP забезпечує охоплення компактного класу.

Конкуренцію лідерам складають ще два потужні китайські бренди. Zeekr представлений у Топ-10 двічі, моделями 7Х та 001, доводячи, що бренд впевнено тримає нішу високотехнологічних і потужних EV. Honda e:NS1, як і інші моделі Honda, походить із китайських заводів і демонструє значний попит на автомобілі, імпортовані за паралельними каналами.

Хоч модель Audi Q4 e-tron традиційно асоціюється з європейським преміумом, її присутність у Топ-10 повністю підтверджує висновки нашого аналізу WMI: попит на цей кросовер задовольняється на 100% імпортом його китайських версій. Це свідчить, що навіть у найвищому ціновому сегменті ринок нових електромобілів формується через цінову привабливість азійського постачання.

Лідерство BYD за обсягами є незаперечним, проте варто підкреслити важливий фактор вільного ринку: увесь цей значний імпорт здійснюється неофіційними (паралельними) каналами. BYD наразі не має офіційного представництва, яке б займалося дистрибуцією сучасних електромобілів в Україні, що дозволяє незалежним імпортерам забезпечувати максимально конкурентні ціни. Цей факт — яскрава ілюстрація того, як право вибору покупця ігнорує традиційні дистрибуційні перешкоди. Втім, цей вільний потік може зіткнутися з новими викликами: Китай, намагаючись регулювати експорт, поступово вводить спеціальні сертифікаційні та логістичні обмеження на вивезення автомобілів з внутрішнього ринку. Ці заходи можуть у майбутньому ускладнити роботу паралельного імпорту та вплинути на ціноутворення.

Підсумовуючи огляд ринку нових електромобілів за результатами вересня, маємо те, що 95% нових легковиків групи BEV надходять на наш ринок з виробничих потужностей Китаю. Цей показник включає як власні китайські марки, так і моделі, що виготовляються на спільних китайсько-європейських підприємствах (Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz, BMW тощо), які імпортуються за паралельними каналами. Частка автомобілів, вироблених у Європі, становить лише 3,5%. Це остаточно підтверджує: ринок нових електромобілів в Україні зараз є повністю азійським за походженням.

Источник: news.infocar.ua

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *