Загальний обсяг ринку легкових електрокарів за підсумками вересня 2025 року досяг рекордних 12,1 тис., що на 5,9% більше, аніж було у серпні поточного року, та на 89,2% перевищує минулорічні значення вересня-2024.
12 113 електрокарів загалом — це знову історичний максимум обсягів для нашого ринку, і основних факторів впливу тут три: підвищення цін на пальне на АЗС, загальна тенденція зростання зацікавленості в електрокарах (яка формується з поліпшення їхніх характеристик і зниження ринкових цін), а також наближення розмитнення з ПДВ, яке закріплене у законодавстві на 1 січня 2026 року.
Останній фактор, ймовірно, зараз найбільш активно стимулює водіїв переходити на електрокари, оскільки вже за декілька місяців вони стануть дорожчими майже на третину. За оцінкою аналітиків Інституту досліджень авторинку, збільшення обсягів у цьому сегменті продовжиться і надалі, до кінця року, якраз через наближення повернення ПДВ на митне оформлення електроавто, далі ж (з наступного року) варто очікувати певної перерви, спаду тривалістю кілька місяців, після чого настане певна стабілізація, яку змінить тенденція до збільшення обсягів.
У попередньому огляді сегмента електроавто за серпень експерти ІДА прогнозували, що з такими темпами у вересні загальне поповнення автопарку BEV перевищить обсяги минулого року, при тому, що це трапиться менш ніж за 9 місяців. І цей прогноз, як і більшість попередніх, справдився: від початку 2025 року і до вересня (включно) прибуло 55,4 тис. електрокарів. Минулого року, за всі 12 місяців — 52,1 тис.
А коли так — варто зробити новий прогноз: скільки електрокарів прибуде цього року сумарно? В результаті наших обчислень та експертної оцінки ми отримали такі числа: близько 20 тисяч вживаних та ще близько 7 тисяч нових. Отже, очікуємо +27 тис. електрокарів загалом, що з уже прибулими за рік має досягти 82 тисячі перших реєстрацій в цілому. Перевіримо у січні 2026.

Структура сегмента за підсумками минулого місяця наступна: основу становлять імпортовані електрокари з пробігом, частка таких 53,4%, або 6473 од.
Другий за обсягами підсегмент — внутрішні перепродажі машин групи BEV, частка 29,3%, кількість — 3552 од.
Нові електроавто зайняли 17,2% у своїй групі, у кількісному вираженні це 2088 од., і що знову підіймає планку для цього підсегмента, адже це новий рекорд для вперше зареєстрованих нових електрокарів — понад дві тисячі реєстрацій тут ще не було ніколи!
Ось як змінилися показники за цими підсегментами у порівнянні з минулими періодами:
- Внутрішні перепродажі: -0,4% M-M, +44,4% Y-Y
- Імпорт вживаних: +9,3% M-M, +107,7% Y-Y
- Імпорт нових: +7,2% M-M, +153,1% Y-Y
Загальний парк електричного транспорту
Станом на кінець вересня 2025 року в Україні (без врахування промислових електрокарів, тролейбусів, рейкових машин та групи «мото») парк транспорту групи BEV налічує 193,5 тис. одиниць. Найбільше у ньому легкових автомобілів — 193,5 тис. Вантажівок на електротязі 3,9 тис., також є декілька електробусів (8 шт.).
Цікаво, що найбільше у нашому автопарку електромобілів марки Tesla — 20%, хоч від початку «електромобілізації» й донедавна лідирував Nissan, частка якого зараз 18,5%. Третій у цьому переліку Volkswagen з часткою 12,5%.
Середній вік у цьому сегменті автопарку — 5,8 року, що робить його наймолодшим серед усіх інших сегментів.
Источник: news.infocar.ua



